dijous, 10 de setembre del 2009

BSO DISNEY (POCAHONTAS) – Colores en el viento

10/09/2009:

Diuen que quan ets jove, fas moltes coses de les que després te’n penedeixes. Amb aquest comentari, que és cert, també hi ha implícita la afirmació que quan ets gran, aquestes coses no passen. I això sí que no és cert. Ara, en plena maduresa, i sense poder-m’ho permetre, he portat a les meves filles a Disneyland-Paris.

Fa uns anys, mai hagués trepitjat un lloc com aquest, que en principi representa moltes coses que no m’agraden, però quan ets pare, a vegades, has d’empassar-te els teus principis, per tal de fer feliços als teus fills. A més, els fills, també t’ensenyen coses, i en el meu cas, les meves filles m’han ensenyat que Disney també té coses positives. De fet, la primera sorpresa és que no és precisament lo més cursi que volta per aquests móns de Deu. També em va sorprendre que les pel·lícules tenen la seva personalitat pròpia, i que cada pel·lícula, “experimenta” amb diferents tècniques de dibuix.

Per últim, la música. M’he sorprès molts cops veien escenes de Disney que s’avançaven clarament al seu temps. En definitiva, que Disney és clarament un producte industrial amb una descarada vocació de lucre, però que no oblida que les coses s’han de fer bé, i que és poden fer bé.
Musicalment, són moltes les cançons que m’agraden dins del món Disney, i avui he escollit una cançó de la Pocahontas, ja que m’agraden els valors i els principis que transmet, amb una música efectiva i emotiva. Penjo la versió original i la versió en castellà, ja que aquesta última, m’agrada més que la original.

Ja sabeu, llums tancats i el so a tota canya.
Que en gaudiu.

ANY: 1995
Pel·lícula: Pocahontas